domingo, enero 21, 2007

Libros que brillan- Books that shine

I am on the page 169 of The Jewish State: The Struggle for Israel's Soul by Yoram Hazoni. A book that alternatively fills me with dread, or makes me almost cry of emotion. It seems that I am monotematic since I started reading it, because my sheliah Y. calls me, the guy I don't see since I left Argentina, in spite that he returned to Israel a little after me, and I tell him about what I am reading.



Luckily, he had the perfect phrase for me, to soothe me a little bit.



"You, more than anyone, know", he told me, "that you don't talk about Zionism, you do it".



Thanks!



Voy por la página 169 de The Jewish State: The Struggle for Israel's Soul de Yoram Hazoni. Un libro que alternativamente me llena de espanto, o me dan casi ganas de llorar de emoción. Al parecer estoy monotemático desde que lo agarré, porque me llama Y. mi shelíaj (el representante de la agencia judía en Argentina), al que no veo desde que me fui de la Argentina, a pesar de que él se fue un poco después que yo nomás, y le cuento lo que estoy leyendo.



Por suerte, él tenía la frase justa para, por lo menos, calmarme y consolarme un poco.



"Vos mejor que nadie sabés", me dijo, "que el sionismo no se habla, se hace".



Gracias!