domingo, octubre 22, 2006

El rock mata - Rock kills





As I should have expected, I have a neighbor in a building in front of me that puts her music all day long at maximum volume (luckily she doesn't do it during the night). She is half crazy because she shouts all day, and she listens mizrahi music. And all the time the same songs, all the time!



My landlord (he is from Parsi origin) told me that the best antidote against the invasion of mizrahi music is fight against her with loud volumes of rock music, with the speakers oriented towards her window, because rock and mizrahi is like water and oil, orange and blue, Boca vs. River.



So, while we consider buying an audio equipment suficiently powerful, I got to thinking about with which songs I will destroy my neighbour's eardrums. Until now, I considered:



Deep Purple: Highway star.

Megadeth: Hangar 18 o Paranoid.

Johnny Winter: Highway 61 live (revisited)

Guns and Roses: Paradise City



¿What else could I throw her? ¿What do you think? (I don't like death metal or speed metal, so don't come up with that). I mean what is the most powerful rock song you know?


Como no podría ser de otra manera, tengo una vecina en el edificio de al lado que pone la música a todo lo que da durante el día (por suerte, no lo hace durante la noche). Está medio loca porque se la pasa gritando todo el tiempo, y la música que escucha es mizrahí. Y todo el tiempo las mismas canciones, todo el tiempo.



Según me contó el dueño de mi departamento, de origen persa, el mejor antídoto contra esta intromisión de la música mizrahí es ponerle a todo lo que da música rock, con los parlantes orientados contra mi vecina, porque es como el agua y el aceite, el rojo y el verde, Boca y River.



Asi que mientras decidimos comprar un equipo lo suficientemente potente, se me ocurrió pensar con qué canciones le destrozaría los tímpanos a mi vecina. Hasta ahora consideré:



Deep Purple: Highway star.

Megadeth: Hangar 18 o Paranoid.

Johnny Winter: Highway 61 live (revisited)

Guns and Roses: Paradise City



¿Qué más le podría tirar encima? ¿Qué se les ocurre? (no me gusta el death metal ni el speed metal, así que no vengan con eso). Digo, cual es la canción de rock más poderosa que conocen?