martes, septiembre 26, 2006

Río, luego existo - I laugh, therefore I am

Recently a Spanish antisemite looked at this picture in my blog and told me that I looked Argentinian (so I should get back where I came from, because I was a “thief of Arab land” and blah, blah, blah). That made me remember that in Argentina, an ex-girlfriend used to tell me that I looked Jewish (especially when I laughed, because then my hook nose became more pronounced, according to her).



Here, if I stay mute, it happens that for example in the supermarket old Russian women think that I am Russian, and start talking to me in that language to ask me something (I don’t understand Russian, so I don’t know what they are asking me).



But if I start talking in Hebrew, Israeli girls say “Ooooh! You are an Argentinian! I love your accent, I would love to learn Spanish!”



When I was in Brazil, recently, people thought that I was born in Israel, and even when I told them several times that I only immigrated in the year 2003, they could not make up their minds that I was more Argentinian than Israeli.



rideo, ergo sum. אני צוחק, לכן אני קיים I laugh, therefore I am.



Recientemente, una antisemita española miró esta foto en mi blog y me dijo que yo parecía argentino (y que por eso debía volverme a donde pertenecía, porque yo era un "ladrón de tierra árabe" y bla, bla, bla). Eso me hizo recordar que en Argentina, una ex-novia solía decirme que yo parecía judío (especialmente cuando me reía, ya que según ella, mi nariz de gancho se hacía más pronunciada).



Acá, si me quedo callado, me pasa que por ejemplo en el supermercado, señoras mayores rusas piensan que yo soy ruso, y me empiezan a hablar en ese idioma para preguntarme algo (yo no entiendo ruso, así que no sé lo que me preguntan).



Pero si empiezo a hablar, las chicas israelíes dicen "¡Oooooh! ¡Sos argentino! ¡Me encanta tu acento, me gustaría muchísimo aprender español!”



Cuando estuve en Brasil, hace poco, la gente pensaba que yo había nacido en Israel, e incluso a pesar de que les dije varias veces que sólo había inmigrado en el año 2003, no se podían hacer la cabeza de que yo era más argentino que israelí.



rideo, ergo sum. אני צוחק, לכן אני קיים Río, luego existo.